ManşetÖğretmen Haber

Maarif Müfredatı da Eğitim Sorununu Çözemedi

Maarif Modeli'nde Birleştirilmiş Sınıflar İhmal Ediliyor

Milli Eğitim Bakanlığı’nın hayata geçirdiği Maarif Modeli, eğitimde eşitliği hedeflerken önemli bir eksiklik taşıyor. Modelde, birleştirilmiş sınıflar gibi kritik bir sorun yeterince ele alınmıyor. Örneğin, Ankara’nın merkez ilçelerindeki okullardan beklenen başarı, kaynakları sınırlı olan kırsal bölgelerdeki birleştirilmiş sınıflardan da bekleniyor. Bu durum, eğitimde fırsat eşitsizliğini derinleştirerek modelin amacına aykırı bir durum yaratıyor. Uzmanlar, Maarif Modelinin başarıya ulaşabilmesi için birleştirilmiş sınıflara özel çözümler üretilmesi gerektiğini vurguluyor.

Maarif modelinde en çok ihmal edilen hatta modelde neredeyse yer almayan husus birleştirilmiş sınıflar. Yani biz Çankaya merkezdeki bir öğretmenden ve öğrenciden ne bekliyorsak Van’ın Başkale ilçesindeki Albayrak köyünü de aynı modele tabi tutup oradan da aynı sonucu bekliyoruz.

 

Takip Et
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları Göster
Başa dön tuşu